Cui: Doly Com SRL Botoșani – cea mai mare unitate de abatorizare de bovine și cabaline din România, unul dintre cei mai mari ambalatori de carne proaspătă și unul dintre principalii furnizori de carne ale marilor lanțuri de supermarketuri și rețelelor de tip cash&carry din România.
Ce: naming, identitate vizuală, packaging, website, print design, outdoor design.
Când: 2010-2015
Brief: La zece ani de la înființare, lipsa elementelor de identificare a produselor și a companiei în sine a impus crearea unei mărci, a identității vizuale și a designului de ambalaj pentru întreaga linie de produseîn concordanță cu viziunea de afaceri, portofoliul de produse și performanțele economice
Provocare: Noua marcă trebuie să fie potrivită atât pentru comunicarea în România, cât și în afara țării. Din acest motiv a fost necesară studierea conotațiilor semantice și fonice a numelui de marcă în diverse culturi și limbi internaționale.
Website: www.kravys.ro
Realizare:
KRAVYS, un nume scurt și memorabil, dar în același timp plăcut și familiar.
Conotațiile pozitive ale acestuia, asociate ușurinței în pronunțare reușesc să comunice un brand credibil, convingător și atractiv, creând o aură de căldură, apropiere și siguranță și urmărind un impact puternic și durabil, cu potențial ridicat de a câștiga notorietate pe piața națională.
Construcția bisilabică și versatilă, apelează la un fond latin ce îl face ușor de pronunțat în toate limbile din spațiul european, derivând din nominativul singular KRAVYAM (sanscrita veche) care înseamnă “carne crudă”.
Logo-ul este compus din trei elemente de bază:
- logotext-ul format din cuvântul KRAVYS ce indică brandul;
- logo grafic compus din trei simboluri: scutul ca simbol al curajului, leii rampanți ce au rol de susținere, simbolul Pempamsie din cultura africană;
- tag line-ul ce sugerează intențiile companiei.
Leu rampant (leu ridicat pe labele din spate) reprezintă emblema puterii suverane, a forței nobile și al autorității naturale, puterea, îndrăzneală, generozitatea și independentă.
Simbolul „Pempamsie” este în cultura africană simbolul maturității, curajului și hotărârii, reprezentarea lui grafică fiind comparată cu o verigă dintr-un lanț ce sugerează forța dobândită prin unitate.
Produsele KRAVYS ies astfel din anonimatul categoriei și demonstrează ca un produs popular nu înseamnă preț mic și identitate derizorie, ci atractivitate, certitudine, diferențiere, la fel cu un produs premium.
Programul grafic care susține gama KRAVYS ajută poziționarea acesteia în tradiție, accesibilitate, calitate și își propune să facă alegerea consumatorilor mai simplă și mai plăcută.