Cui: Doly Com SRL Botosani – cea mai mare unitate de abatorizare de bovine si cabaline din Romania, unul dintre cei mai mari ambalatori de carne proaspata si unul dintre principalii furnizori de carne ale marilor lanturi de supermarketuri si retelelor de tip cash&carry din Romania.
Ce: naming, identitate vizuala, packaging, website, print design, outdoor design.
Cand: 2010-2015
Brief: La zece ani de la infiintare, lipsa elementelor de identificare a produselor si a companiei in sine a impus crearea unei marci, a identitatii vizuale si a designului de ambalaj pentru intreaga linie de produse in concordanta cu viziunea de afaceri, portofoliul de produse si performantele economice
Provocare: Noua marca trebuie sa fie potrivita atat pentru comunicarea in Romania, cat si in afara tarii. Din acest motiv a fost necesara studierea conotatiilor semantice si fonice a numelui de marca in diverse culturi si limbi internationale.
Website: www.kravys.ro
Realizare:
KRAVYS, un nume scurt si memorabil, dar in acelasi timp placut si familiar.
Conotatiile pozitive ale acestuia, asociate usurintei in pronuntare reusesc sa comunice un brand credibil, convingator si atractiv, creand o aura de caldura, apropiere si siguranta si urmarind un impact puternic si durabil, cu potential ridicat de a castiga notorietate pe piata naţionala.
Constructia bisilabica si versatila, apeleaza la un fond latin ce il face usor de pronuntat in toate limbile din spatiul european, derivand din nominativul singular KRAVYAM (sanscrita veche) care inseamna “carne cruda”.
Logo-ul este compus din trei elemente de baza:
- logotext-ul format din cuvantul KRAVYS ce indica brandul;
- logo grafic compus din trei simboluri: scutul ca simbol al curajului, leii rampanti ce au rol de sustinere, simbolul Pempamsie din cultura africana;
- tag line-ul ce sugereaza intentiile companiei.
Leu rampant (leu ridicat pe labele din spate) reprezinta emblema puterii suverane, a fortei nobile si al autoritatii naturale, puterea, indrazneala, generozitatea si independenta .
Simbolul „Pempamsie” este in cultura africana simbolul maturitatii, curajului si hotararii, reprezentarea lui grafica fiind comparata cu o veriga dintr-un lant ce sugereaza forta dobandita prin unitate.
Produsele KRAVYS ies astfel din anonimatul categoriei si demonstreaza ca un produs popular nu inseamna pret mic si identitate derizorie, ci atractivitate, certitudine, diferentiere, la fel cu un produs premium.
Programul grafic care sustine gama KRAVYS ajuta pozitionarea acesteia in traditie, accesibilitate, calitate si isi propune sa faca alegerea consumatorilor mai simpla si mai placuta.