Cui: Fondată în 1900, cu sediul în Zierikzee (Olanda), Zeelandia a devenit un jucător global în domeniul produselor de panificație, fiind un furnizor de ingrediente pentru brutării, cofetării și patiserii. Astăzi, peste 3.000 de angajați din întreaga lume sunt dedicați dezvoltării produselor adaptate nevoilor și nevoilor locale – cu operațiuni în peste 30 de țări și vânzări în aproximativ 100 de țări.
În România, Zeelandia a luat ființă în 1998, odată cu achiziția grupului polonez Superbake, inclusiv a filialei din România.
Ce: redesign logo, identitate vizuală, packaging, website, print design
Când: 2019
Brief: Rotunda Românească este o marcă de pâine lansată în vara anului 2011, fiind primul brand de pâine care avea la bază un concept (ambalaje dedicate, web site) și un mesaj bine definit: “Din dragoste pentru pâine, din respect pentru tine”. Conceptul a fost gândit având la bază trei elemente: sănătate, tradiție și valori românești.
Rotunda românească este primul brand de pâine ambalată, cu imagine proprie de acest gen din România.
Se dorește rebranding, cu un design modern pentru a pune în valoare mai multe claimuri de sănătate. Produsul să aibă o identitate vizuală nouă, să fie recunoscut la raft și să fie ales de cât mai mulți consumatori. Informațiile de pe ambalaj să fie ușor de înțeles, să comunice clar cu consumatorii și să fie în concordanță cu valorile consumatorilor.
Brandul Rotunda Românească comunică următoarele:
- Eticheta curată (fără E-uri, fără coloranți, fără potențiatori de gust)
- Aport nutrițional de vitamine, minerale, fibre (în funcție de sortiment)
- Gustul este intens și plăcut, datorită utilizării a diferitelor tipuri de făinuri și semințe
- Un produs românesc 100%
- Conținut de maia naturală
Provocare:
Rotunda Românească conține cinci sortimente de pâine: Albă Rustică, Albă cu Cartofi, cu Secară, cu Fibre și Multicereale. Fiecare sortimente de pâine are 500 g, este un produs feliat și are 5 zile termen de valabilitate.
Se păstrează gama de culori existentă însă cu mici modificări privind nuanțele.
Cuvinte cheie: proaspăt, puternic, tradițional, curat
Clientul a solicitat o stilizare a logo-ului cu păstrarea conceptului inițial, dar cu o mai bună comunicare a ideii de tradițional.
Designul ambalajelor Rotunda Românească se modifică în totalitate cu un design modern, puternic vizual, adaptat comunicării cu profilul cumpărătorului.
Website-ul va respecta noua identitate din punct de vedere al designului, va conține următoarele pagini: Despre Noi, Produsele nostre, Blog, Cariere, Contact. Modul de administrare al conţinutului: CMS – permite modificarea facilă a textului şi a fotografiilor din site.
Website: www.rotundaromaneasca.ro
Realizare:
În design-ul noului logo am renunțat la suprapunerea textului pe simbol, ajungând la o soluție mai simplă și clară, pe verticală. Astfel conturul care încadrează logotipul pe ambalaje ia forma unui cuptor de pâine, întregul ansamblu inducând ideea de tradițional. Au fost propuse mai multe variante de fonturi, fonturi arhaice, robuste și stabile, care susțin ideea de vechi, dar nu în sensul de handmade.
Culorile inițiale au fost păstrate, fiind perfect asociate cu pământul, grânele și soarele.
Designul pentru ambalajul Rotunda Românească a fost conceput de echipa CRYO pentru a scoate în evidență un produs modern, pentru oameni activi, energici și preocupați de menținerea sănătății lor și a familiei.
Spre deosebire de ambalajul vechi, acest nou design aduce mai multă culoare, din mai multe motive:
- ambalajul se diferențiază puternic de concurență – Panifcom, Vel Pitar, Afer folosind culori liniare în gama roșu-galben-maro,
- culorile vii exprimă energie și bucurie, exact elementele pe care un produs de bază în alimentația românilor ar trebui să exprime. Atracția cumpărătorului este întotdeauna mai mare față de un produs cu un ambalaj vesel, decât față de un produs cu ambalaj tern.
Având în vedere că produsul respectă o rețetă tradițională, cu maia naturală, am integrat un motiv popular în design-ul ambalajelor, website-ului și materialelor de promovare, rămânând totuși, în zona cultă a reprezentărilor și nu în cea populară, clasică. Pâinea Rotunda Românească este un produs care a preluat părțile bune din obținerea produselor de panificație de acum 150 de ani sau mai mult (și anume rețeta) și le-a transferat în timpuri moderne, ajungând un produs realizat cu mijloace moderne și un control strict al calității, care păstrează totuși savoarea unei pâini adevărate, tradiționale.
Acesta este principiul în urma căruia agenția CRYO web & advertising a propus elementele care vor face parte integrantă din identitatea brandului: combina, moara, câmpul, cocoșul. Sunt îmbinate elemente moderne cu elemente tradiționale, fără a pierde din vedere atmosfera patriarhală a vieții la țară, acolo unde produsele sunt curate și mai sănătoase.
Cocoșul este cel care dă viață peisajului, deoarece am eliminat elementul uman – pe care nu l-am dorit confundat nici cu alte produse Zeelandia, nici cu eternul brutar care se găsește pe ambalajele de pâine din piață. În plus, să nu uităm că un cocoș frumos (și sănătos) trăiește cu grăunțe (de calitate!), așa că alăturarea e corectă și subtilă.
Combina este o tehnologie de ultimă generație care aduce în mintea consumatorului modernismul și calitatea prin tehnică. Rotunda Românească nu este un produs realizat cu mijloace modeste, ci este un produs de calitate, realizat în condiții tehnice înalte, de către o companie elitistă, de aceea combina își găsește locul perfect alături de restul elementelor din peisaj.
Website-ul este curat și plăcut în navigare, complet personalizat și conține elemente de design din noua identitate și design-ul ambalajelor, precum și schema cromatică stabilită în manualul de identitate. Footerul este format din ansamblul elementelor de design discutate anterior. Motivele naționale sunt și ele implementate pe pagina de prezentare a fiecărui produs în parte.
Iată mai jos câteva din caracteristicile noului site rotundaromaneasca.ro realizat de CRYO web & advertising:
- Redesign modern și funcționalitate.
- Webdesign personalizat pe cerințele clientului
- Folosire tehnologii moderne HTML5, Javascript, CSS3, PHP 7, MYSQL
- Site responsive și optimizat mobile
- Backend administrare site – editare/adăugare nelimitat pagini și articole, adăugare/upload media
- Formular contact protejat cu recaptcha invisible by Google
- Implementare blog site
- Implementare butoane de share articole
- Implementare și afișare plugin Facebook
- Implementare GDPR și pagina politica de confidențialitate

