Cui: Crama Hermeziu – parte a grupului de firme Domeniile Lungu, producător de vinuri de înaltă calitate, a obținut numeroase medalii de aur și argint pentru vinurile prezentate în concursuri nationale și internaționale.
Ce: naming, identitate vizuală, website, copywriting, concept și packaging game de vinuri
Când: 2015-2016
Brief: naming și logo pentru Cramă, cu emfazarea istoricului zonei viticole, fără a uita că afacerea este una nouă. Concept, naming și packaging pentru cele 2 game de vinuri („Hermeziu” și „Păcatele tinereții”), plecând de la legătura organică cu familia Negruzzi. Gama de vinuri „Hermeziu”, poziționată mai sus decât cealaltă gamă ca preț și calitate, vă transmite ideea de măreție. Gama „Păcatele tinereții” se va axa pe bucuria de a trăi intens, indiferent de vârstă.
Website: www.cramahermeziu.ro
Realizare:
Concept general: Hermeziu înseamnă destin, vitejie și forță. E povestea moșiei dinastiei Negruzzi. E vibrația vinului de acum 200 de ani, transmisă azi ca o legendă cu prefață literară.
Pentru a exprima legătura cu moșiile Negruzzi, doar ca substrat emoțional, fără o evidență ușor de reperat, s-a plecat de la numele de fată al mamei lui Costache Negruzzi. Hermeziu a fost preluat, întâi doar în limbajul vorbit, apoi menționat și în scrieri, ca nume al satului și al pământurilor moșiei Negruzzi.
Etimologic vorbind, acest cuvânt are rădăcini vechi și chiar legende ce povestesc despre actele de vitejie ale unor nobili în încercarea de a-și apăra oamenii.
Seria de vinuri Hermeziu: Noi oamenii suntem piese de șah pe tabla Universului. Suntem ca boabele de struguri ce fac licorile divine să se înalțe în perfecțiune. Doar cei viteji și nobili sunt cei aleși să se apropie de măreție.
A fost păstrată linia conceptuală a Cramei, aceea de legătură cu pământul, vitejie și forță, elementul grafic principal al seriei a fost ales pionul de șah, accesorizat cu însemne nobiliare și de luptă, prin coifurile și coroanele aplicate.
Seria de vinuri „Păcatele tineretii”: Veselia și împlinirea sufletească sunt terapie de renaștere și înfrumusețare, pentru că tinerețea nu e o vârstă, ci o stare de spirit, o beție a simțurilor, cu „păcatele” ei atât de dorite și așteptate.
S-a păstrat legătura subtilă cu Hermeziu, prin naming, preluând titlul uneia din scrierile lui Costache Negruzzi, dar fiind o serie de vinuri tinere, distribuite în magazinele specializate și în rețele de distribuție, a fost ales ca element principal bucuria de a trăi.
Reprezentanții seriei de vinuri sunt arlechinii, personaje versatile ca emoții transmise, generatoare de sărbătoare și amuzament.
Cele 6 păcate (jocul, distracția, nesocotința, înfumurarea, fățărnicia și iubirea), reprezintă, fiecare, câte un soi de vin și au fost considerate ca elemente inevitabile ale tinereții, „păcate” fără de care, viața oamenilor ar fi lipsită de culoare și de amuzamentul greșelii nevinovate.
Etichetele pentru ambele serii au fost realizate pe hârtie specială, imprimate prin flexografie, 5 culori, cu embosare și folio.